Viken Skog BA

Org nr 988 983 772

Nyheter

Søk på "Viken Skog BA" Estimert antall treff: 1026

Alle linker er til eksterne kilder

Kenneth (33) er ny skogbruksleder i Ringerike: – Nå flytter jeg til Hønefoss

Ringerikes Blad - Forside 10.07.2019 10:23:51 Related
Kenneth Langlie Simensen (33) fikk jobben i Viken Skog dagen før han forsvarte masteroppgaven sin. Nå flytter han snart til Hønefoss.

Tirsdag 11. juni: Bollestad kjører tømmertog

Regjeringen - Landbruks- og matdepartementet 07.06.2019 05:01:19 Related
Norsk skogbruk er avhengig av jernbanen. – Og skogbruket er jernbanens tredje største kunde. Tømmertransporten på norske jernbaner er tredoblet siden 2010. Mange av investeringene i jernbanen, spesie...

Nå eller aldri for Mjøsen Skog

Hyttepuls 02.06.2019 11:26:50 Related
Fremtidsmulighetene for skognæringen i Innlandet er i ferd med å settes i spill ved at bagateller og detaljer blåses opp til monumentale mistanker og utfordringer.

Skogfusjon: Hold blikket på ballen!

Hyttepuls 02.06.2019 11:26:43 Related
I ledere og artikler i Gudbrandsdølen Dagningen har kritikken som er blitt reist dreid seg om prosessen og i mindre grad på selve forhandlingsresultatet en skal stemme over. En fusjon mellom to selska...

Festår for tømmermenn

ABCNYHETER - Økonomi 20.05.2019 03:49:47 Related
Det koker i tømmermarkedet, men barkbiller og gigahogst på kontinentet truer lønnsomheten.

Festår for tømmermenn

Hegnar Online - Forside 18.05.2019 10:11:57 Related
:– Vi har hatt god etterspørsel i alle markeder, vi kunne produsere for fullt, og vi har hatt full avsetning av alle sortimenter som kommer ut fra skogen, oppsummerer Per Kveseth (58), daglig leder i...

Viken Skogs oppmerksomhet på konkurranse og samarbeid i skogsamvirket

Gudbrandsdølen Dagningen - Debatt 14.05.2019 02:20:35 Related
Som styreleder i Glommen har jeg med interesse lest Erland Lundby sine kommentarer til det han selv antar er intensjonene med fusjonen mellom Glommen og Mjøsen og den rådende konkurransesituasjonen i ...

Konkurranse og samarbeid i skogsamvirket

Gudbrandsdølen Dagningen - Debatt 11.05.2019 08:29:41 Related
Viken Skog ble nevnt flere ganger både under generaldebatten og i styreleders tale under årsmøtet til Mjøsen Skog på Honne 24. april. Vi har også registrert at økt konkurranse fra Viken Skog er nevnt ...

Trangt nåløye og mye på spill for Mjøsen Skog

Gudbrandsdølen Dagningen - Debatt 07.05.2019 01:45:34 Related
De aller fleste i skognæringen i Innlandet har innsett at en fusjon mellom Mjøsen- og Glommen Skog er tvingende nødvendig for skognæringen i vårt område. Derfor er det faretruende når et fåtall av kri...

Tallak frykter billeangrep etter knusktørr sommer: – Hogg tørre trær fortest mulig

Ringerikes Blad - Forside 14.04.2019 05:55:34 Related
Viken Skog advarer skogeiere mot oppblomstring av barkbiller. For å hindre dette, bør tørr skog hogges nå.